kommentar ang. vikt

sånna här kommentarer är så himla roliga. jag blir så glad av att få sånna, jag vet inte varför men jag blir bara det. iaf.
'
Hej Sara!
jag har gått ner sammanlagt 9kg, så lite mindre än 1år. det började förra året då jag hade som mål att gå ner 7kg för jag hade gått upp sjuukt mycket i vikt tidigare. det var inte lätt, absolut inte. det enda som snurra i huvudet var träna och kalorier. i början var det jättejobbigt, det är alltid jobbigast i början då man ska börja ''gå ner i vikt''. men jag slutade äta godis, och massa annat onyttigt och ett tag slutade jag nästan äta.. men det är INGET jag rekomenderar för dom kilona jag gick ner då gick jag upp på en gång när jag började äta normalt igen.
'
jag började också att träna sjukt mycket. först jag gick många powerwalks och sedan blev det över till joggning, ibland två gånger om dagen. och jag tränar också basket två gånger i veckan så då blev det ännu mer träning. först gick jag ner 3kg sen träna jag över hela sommaren och sen när jag vägde mig igen hade jag gått ner 6kg till, alltså 9kg. haha glömmer aldrig den dagen, var såååå glad haha.
'
det jag också undviker mest, är vitt bröd och pasta. helst fullkorn äter jag och vatten dricker jag till allt. det hatade jag först men jag har lärt mig att dricka det. och havregrynsgröt älskar jag, nyttigt-gott och mättande!
'
för tillfället så gymmar jag, så ofta jag kan. springer alltid 20-30 minuter som uppvärmning sen kör jag styrka på dom kroppsdelar jag vill =)
tyvärr berättar jag inte vad jag väger nu, eller vad jag har vägt. ingen i min familj eller mina närmaste vänner vet det. men kanske när jag gått ner till mitt viktmål eller min ''drömkropp'' kan jag berätta det, men iså fall har jag ca. 5-6kg kvar !
ska jag vara ärlig har jag ingen aning om vart jag fick min motivation ifrån. hela familjen kunna sitta och proppa i sig godis och chips och sså satt jag där med ett äpple ?! man får motivera sig själv och försöka hitta den !
'
jag har inga speciella tips eller något sådant men det är bara att kämpa på och aldrig ge upp! det är jobbigt i början och det 'händer ingenting'' men jag lovar,  allt jobb lönar sig till slut!
'
men en blogg jag läser inspirerar mig SJUKT mycket och är väldigt motiverande och det är --> Sofi Lindberg <-- hon bor i samma lilla håla som mig och är väldigt inspirerande och skriver kloka saker. och ger tips på olika saker!





( hoppas det är OK att jag lånade dom här bilderna av henne )

Kommentarer
Postat av: Sara

Åh tack så jättemycket för svar! :) Jag blev riktigt peppad nu jag, hihi :D

Fortsätt som du gör, du är grym! Skönt att ha nån att se upp till när man känner att det är jobbigt, brukar gå in och läsa din blogg då och då, för när jag läser att du gymmar o tränar så får jag en kick och tar mig i kragen för att göra det själv! ;)

2011-01-04 @ 18:24:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0