vad har jag gjort med tummen?

jag hamna i slagsmål.... hahah nejdå!!

jag skulle äta tonfisk på jobbet till lunch, som ligger i en konservburk. höll på jättelänge och försökte att få upp den för jag kan inte med sånna där verktyg som man öppnar konserver med. när jag hade fått upp den skulle jag ta en vanlig kniv och öppna locket, jag är då jättehal och kladdig om händerna.

jag glider med handen på kniven och med tummen raaakt på kanten där jag öppnade, själva locket på burken. först såg jag bara lite blod och kännde ingenting så spolade kallt vatten över tummen, vattnet är oranget jättelänge och då tänkte jag att såå mycket kan jag ju inte blöda?

så tar upp tummen och tittar på den och så ser jag att jag har skärt mig som ett uppochner vänt U, så när jag lyfter upp tummen ramlar denna ''köttbit'' ner, jag ser alltså RAKT in i tummen. får panik och blodet sprutar och så ropar jag på min jobbarkompis att komma hit för jag har skurit mig. 

han är van att jag brukar det så han suckade och hämta plåster men jag sa att jag trodde att jag behövde sy, han fick se tummen och så ringde han pappa.. det blev svart för ögonen och jag hörde ingenting, sa att jag påväg att svimma så jag satt mig vid ett bort och la mig över bordet med fullt med pappaer runt tummen. 

pappa och min jobbarkompis syster kom 20 minuter senare, jag åkte upp till nån hälsocentral där pappa släppte av mig och min lillebror för pappa lära hem och tvätta ???? 

så sjuksköterskan fick titta på såret och sa ''oj detta måste nog doktoron se'' OHNO tänkte jag. doktorn sa att jag hade ''skärt mig så fint'' så de vela inte sy för då skulle det bara bli fulare.
så tejpade såret och fick bandage och en kudde runt tummen så fick jag åka hem. inge mer jobb alltså.. och skulle egentligen jobba dagen efter också, suuuuuuuck. förlorar massa pengar på denna tumjävel!!
ska ha den här skiten i en vecka ungefär men har blödit igenom så måste ha nytt skit... helt handikappad med dethär.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0