7a 8b 9c

det här skrev magda i sin blogg för ungefär 9månader sedan. läser igenom allt och får en klump i magen, och gråten sitter i halsen och tårarna trycker i ögonen. för 9månader sen va vi AS tajta och lovade varandra att hålla kontakten när vi börjar gymnasiet, nu snackar jag knappt med nån av er.. vad gör vi tjejer ?!? jag vet inte hur ni känner, men FAN va jag saknar er, oss !

det är värt att läsa allt, jag LOVAR !

'
'Det är ungefär 4 månader kvar tills vi får sommarlov.
16 veckor,
det är fan ingenting.
Mina älsklingar och jag kmr splittras, julia och linnéa kanske hamnar i samma klass, hoppas verkligen det för deras skull!
Önskar de fanns någon blandad linje som vi alla kunde söka till.
seriöst. det är fan hemskt.
Vi kommer inte orkar hålla kontakten, varför skulle vi egntligen?
Ska vi chatta i tre år och smsa och hålla på, men sen då ?
Om jag börjar i uppsala är jag klar i sandviken, jag kommer inte flytta tillbaka.
Och jag är säker på att många av er också tar erat pick och pack och drar så fort ni kan.
Hur ska vi göra då? när vi är 19, bor i olika delar av landet, ska vi fortfarande chatta på msn?
vad känar vi på det? vi känner förmodligen inte varandra alls då.
Folk förändras och jag är säker på att vi också kommer göra det.
Om 5 år kanske vi inte går ihop nå mer.
Det är inte många vuxna jag känner som har hållt kontakt och fortfarande känner sina högstadievänner. Usch va negativ jag är, vill kunna skutta runt på Julias äng och kasta blommor runt omkring mig. Men kan inte.. Tre av mina 15 år har jag spännderat med er. Jag har delat så jäkla mycket roliga stunder med er, hur ska jag bara kunna glömma de? Just nu känns det som ett livsavgörande beslut, gå kvar här och hålla ganska bra kontakt med er eller flytta till uppsala och följa min dröm. Jag vill båda så hemskt mycket. Dock kan ni inte erbjuda mig att formgivningsjobb i framtiden, och framtiden är jäkligt viktig, eftersom jag ska bli miljonär. Vi alla kommer lyckas, det är jag övertygad om. tillslut kmr vi förmodligen tappa kontakten, men då äre fan bara att kämpa på tejer.

Julia kommer gå på staylist, efter gymnasiumet, dagen efter studenten kommer hon köpa enkelbiljett till L.A, hon kmr bo i en ruttan etta med 5 pers, och hon kommer köpa smink ist för mat. Hon kommer få nå jävla skit jobb, typ diskare. Hon kommer va medlem på alla dejtingsaiter som finns på jakt efter hennes framtida rika man som ska försörja henne. Självklart är ingen perfekt,  hon slutar som diskare, och tar jobb på Dior, som städtant, efter 2 års jobb med golvmoppande, kommer hon bli erbjuden jobb som biträdande VD för Dior's tidning. Hon kmr bli så sjukt rik, och hon kommer gifta sig med nån halvkänd rappare.
Linnéa kommer gå frisör, och hon kommer äga. Ta lån och öppna frisörsalong i Årsunda, men sen vill hon satsa så mycket mer, hon åker till sthlm och vid den tiden går boby i pansion och då tar Linnéa över, hon kmr klippa alla stora framgångar, typ drottning Viktorias barn. Linnéa kmr bli asrik, och sen kmr hon åka till L.A på semester, då hon ser Julia på röda mattan och skriker efter henne. En fika senare har jullan övertalat Linnéa att stanna i L.A och linnéa börjar om på ny kula här. Julia ger Linnéa extra puplicitet, och vips, aah Linnéa, världens kändaste frisör.
Emma, ah hon kmr gå ut med toppbetyg, läsa vidare, och börja jobba för att få erfarenheten med att sköta företag själv. Tillslut öppnar hon eget. Ett litet sketet ställa i sthlm. Hon får ett napp, och kammar in storkåvan. Hon beger sig till sälen för att besöka sina gamla vänner. Hon blir fast där och börjar sälja skidstugor, och självklart går hon väldigt mycket plus. Hon köper sin jävla hus med fyra kylar. Hon skaffar tre barn, och dom kollar TV och får se Jullan prata om Linnéas salong. Emma går just in i rummet och tappar blomkrukan hon har i handen. Sen  sticker hon till datorn och bokar biljetter, ingen tid att spilla. Hon åker dit med sin familj, med hennes halv tjocka, långa och framgångsrika man. Dom åker dit, och självklart blir hon också fast där. Gratis kläder av Jullan och gratis klippningar av Linnéa, varför skulle man tacka nej? Hon öppnar företag där.. och Med hjälp av Julias publicitet får hon jäkla mycket erbjudanden. Dock går det inte riktigt på topp innan My hör av sig.
My, darling. Du kmr hamna på kolmåden, och din bästavän kommer vara en apa, han förstår dig. Du kmr praktist taget bo där. Och blir befodrad. Du innser att du börjar tröttna. Tar lån och öppnar egen park. Mys djur kan jag tänka mig att den heter. Många elefanter och hästar. Du åker runt jorden, på båt ofc, för flygrädslan kommer du aldrig över. Du befinner dig i kina, och kollar på pandor, när du ser Jullan som är där på buissnesresa för Dior. Fråga mig inte varför. Ni träffas, och hon berättar allt om Linnéa och emma. och ja, då FLYGER du till L.A med jullan, i hennes privata jet. Där träffas ni allihopa. Och du köper ett zoo emma ska sälja. Det blir sjukt stor grej om de där, och du blir jävligt rik du också. Vid den här tiden har Linnéa 2 barn, Emma 4 och en till påväg, My har en apbebis hennes bästaväns fru nyss fött och Jullan adopterat en 20 årig flicka.
Vid den här tiden befinner jag mig i New york och jobbar för MAC, vice VD. På andra sidan landet... Och sen när
Mac ska landsera sin nya jätte smarta highteck grej, så köper vi annonser i Jullans tidning, och hon ser mig där, för ofc lär jag va med för det är jag som har formgivit den. Så ni drar till New york och överaskar mig. Jag övertala ägaren för MAC att bygga ett till kontor i L.A, och jag blir platschef. Och självklart tar jag Rupert och mitt barn med mig. Vi träffas, och inser att vi fyller ut varandras svagheter. Vi köper hus på samma kändis gata, och våra barn leker med varandra (förutom mys apbebis, för den är läskig. Och jullan 20 åriga dotter shoppar helldre). My skriver fortfarande blogg, och skriver ett inlägg om hela våran resa, från 7:an fram till då. En tv-producent råkar trycka in och läsa allt. Han ringer oss dagen efter och säger att han vill göra Tv-show om oss. Typ som the hills. Vi blir ommöjligt ÄNNU rikare. Vi praktiskttaget simmar i pengar. Vi får otroligt publicitet, och My får sin Lucas och Linnéa är gift med abdulla sen många år tillbaka. 

Det finns inte en chans att det där inte kommer hända. Så fan tjejer, ge aldrig upp på oss. Om ett år eller fyra år, när ni kommer hem efter en sen dag. Sjukt trötta, orka skicka iväg ett sms eller e-mail. Och orka träffas nångång ibland. Det tar inte SÅ mycket energi, och i längden tjänar vi alla på det. okej?''






Kommentarer
Postat av: maggie

ussssssssssssccccccch. hejja va bra jag är på att stava asså. men fan 9:an in my ♥ !!!!! <3

2010-10-20 @ 22:14:56
Postat av: linnéa

åhh fan! sitter här stört grinar, :'( <3 älskar er flickor!

2010-10-21 @ 22:46:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0