''bantar inte du?''

den mest tröttsamma, hatigaste, irriterande fråga jag någosin hört i hela mitt liv. Jag tränar för att jag VILL, jag tränar för att jag ÄLSKAR DET, jag älskar känslan, svetten, lyckan efteråt ett hårt, svettigt träningspass, känslan man känner att man gjort någonting bra, något man älskar. Jag är oerhört onyttig av mig, egentligen, jag har ingen botten och kan inprincip äta hur mycket som helst och jag ÄLSKAR mat (!!!!) Visst, jag vet vad som är nyttigt och inte nyttigt. Jag är nyttig också. MEN. När man äter någonting mintre nyttigt, som.. godis? vitt bröd? pasta? sås? vad som helst. Och så får man frågan '' Bantar inte du?''. Då växer hornen ut i pannan på mig på en gång och det börjar ryka i öronen ur mig. VEM FAN har sagt att JAG BANTAR ?? bara för att den personen VET att jag tränar mycket? jag har ALDRIG i hela mitt liv sagt ''Jag bantar''. Måste man banta bara för att man tränar? Svar: NEJ !

Är det någon mening, eller ord, jag HATAR, så är det ordet BANTAR. fyfan för det ordet. om man blir bjuden på någonting och säger ''Nej fan jag bantar'', ÅH. well. Goodluck then. Folk som skryter om att dom bantar går det bara skit för. dom söker uppmärksamhet och bekräftelse. Om jag blir bjuden på någonting som jag känner att jag kanske inte behöver just då för jag ätit kanske lite för mycket skräp den dagen/veckan så tackar jag snäll ''Nej tack, det är bra'', ordet bantar AVSKYR jag. på riktigt alltså. Banta inte, säg inte att du bantar, okej, dra ner på onyttigheterna, försök finna ett hälsosammare liv och alternativ, men BANTA FÖR FAN INTE. Hitta en hälsosammare LIVsstil, bantning går, oftast, åt skogen. 


så här känner jag för ordet ''Bantar''..

Kommentarer
Postat av: lina

Du tränar ju mycket, när man ska lyckas bränna fett och gå ner i vikt, ska man träna och förbränna mer än man får i sig, tex om man får i sig 1200 och då förbränner 1400, har jag rätt eller hur är de där?

2012-01-10 @ 20:27:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0