svar ang. vikt & träning



- Ja men visst kan jag göra det. för att gå ner i vikt så gjorde jag som alla andra gör när dem vill gå ner i vikt. jag tränar väldigt mycket och äter nyttigt. jag började förra året då mitt nyårslöfte var att gå ner 7 kg men nu har jag totalt gått ner 12 kg. inget jag nämnt i bloggen men ni får ni höra det också! =) 

det är bara att dra ner på godiset och snabbmaten, chokladen är mitt största beroende så det var(är) en utmaning, hehe. men jag undviker vitt bröd, läsk dricker jag ALDRIG och om jag gör det så dricker jag Cola Zero, och pasta har jag försökt att äta så lite som möjligt nu på senare dar. och mackor äter jag väldigt sällan, äter ALLTID havregrynsgröt till frukost, älskar det!! och om jag då äter en macka så äter jag bara mörkt. och ja, jag vet inte vad jag ska skriva. Ät nyttigt och träna, svårare än så är det faktiskt inte. dem 2 första veckorna är dem jobbigaste men står man ut  utan godis i två veckor så minskar suget senare, och det blir mindre jobbigt efter dem veckorna, ha själv diciplin, tro på dig själv!! kör inte med några speciella dieter, hitta en livsstil istället. en diet kan du inte köra med i hela ditt liv, det funkar inte. ät allt med motta, ät lite var tredje timma.

men i början tränade jag mycket, var ute och gick för det mesta och gjorde ett tappert försök att jogga då och då. kan nästan säga att jag svällte mig där ett tag och gick ner några snabba kilon vilket jag ÅNGRAR för jag gick upp dem kilona på en gång, och lite till. så svällt er INTE !!! det går segt och all svett lönar sig tillslut, de lovar jag er.
just nu dricker jag proteindrinkar, men har bara provat det i knappt en vecka. jag dricker det för att jag vill inte bryta ner mina muskler när jag är ute och springer och jag vill få en ''fastare'' kropp, om ni förstår vad jag menar. och en sån dricker jag efter jag har gjort en hård träning, inte om jag bara är ute och går, jag kan ingenting om protein hit och dit så kan tyvärr inte tipsa dig om något men fråga någon som vet och kan, det gjorde jag!
jag kör också med Supercap som jag tar innan jag ska träna som gör att man får en liten extra kick och är liite av en fettförbrännare, också en ny grej jag provar som jag älskar! 
men om du inte vill köra med proteindrinkar så ät proteinrikmat så som ägg, kyckling, keso och kesella är något jag äter mycket utav !

det jag också kan tipsa om är att träna innan frukosten och spring intervaller det är skitbra för fettförbränningen! 

och du skrev att du vela bli mindre runt midjan och benen men tyvärr går det ju inte att punktförbränna så det är bara att träna hela kroppen och variera din träning så minskar du gämt över kroppen, och jag kan säga dig att dina tuttar kommer blir mindre, haha! sorgligt, men sant... =) 

Lycka till !





Kommentarer
Postat av: Sara

Man blir så motiverad och inspirerad när man läser sånt här! Bra blogg förövrigt :)

2011-04-06 @ 23:37:51
URL: http://sarun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0