MIN ''DIET''

'Hej :) 
Så sjukt kul att du börjat blogga igen, följde den slaviskt för ett par år sedan och la till dig på bloglovin så nu är det kul att du börjat igen :) 

En fråga, skulle du kunna lägga upp lite hur du äter och tränar under DIN deff/bulk? Sjukt intressant. 

Kramisar''
 
- HEJ! fan va kul att höra! 
 
Detta är ju typ min ''riktiga'' deff. jag ska ju inte tävla så den är ju inte SÅ strikt. det jag vela var att gå ner i fett% och få mer konturer på mina mukkler :D 
 
har ju alltid i stort sett ätit hälsosamt, med fusk här och där eftersom jag är VÄRLDENS godisråtta. men nu under deffen har jag fått köra strikt och inte fuskat!!! 
 
äter alltid havregryntgröt till frukost, med en skopa whey protein. 
 
äter inte kolhydrater till maten utan äter fisk/kött/kyckling med sallad, keso osv. 
på lördagar så har jag min ''fuskdag'' och även vilodag, så då får jag äta iprincip vad jag vill, mest för att mitt psyke behöver det och lite påfyllning med energi! :) 
 
träningen är densamma TYP. gör alltid morgoncardio, och för mig har det blivit antingen promenad eller crosstrainer. Styrketräningen har jag kört med samma schema men kör numera mer reps & set, och har lagt in dropset också :) 
 
Sen en riktig bulk har jag aldrig gjort. Men tänkte köra en ganska ''clean bulk'', alltså inte grisäta godis & pizza var o varannan dag. men kycling/kött/fisk och så lägger jag till lite kolhydrater så som ris/potatis etc. har inte kollat upp det så mycket men tänkte gemföra alla innehåll senare när det blir aktuellt :) 
 
sen så är det SÅ olika till person till person. jag tex tål inte så mycket kolhydrater, blir upplåst som en padda och känner mig inte alls bekväm i mig.
och min förbränning är ett SKÄMT haha. har en sån otroligt dålig förbräning så därför har jag kört mycket cardio, och det tar på en, även fast jag faktiskt älskar att gå promenader så känner jag nu att jag MÅSTE och då blir det inte kul längre, men jag gör det ändå! har 4 veckor kvar på min deff, har kört 9 veckor så inte mycket kvar nu, det går fort!! KÄMPA!!! 
 
KRAM! 
 






 

Kommentarer
Postat av: Sandra

GRYMT! :D
Tack för svaret pinglan, så skönt att höra någon som faktiskt också lever. Inte bara en dl keso och en halv kycklingvinge utan faktiskt också har en ätardag, de tycker jag är viktigt. Riktigt bra svar, tack igen!

2013-09-18 @ 14:08:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0