svar på en fråga jag får ofta

'' Gud vad jag blir sugen på att träna när jag ser dina bilder. hur hittar du motivationen? vad äter du?
och hur började det hela? berätta! :) ''

-Detta är typ av en fråga jag får ofta. HUR jag började det hela och hur jag HITTAR motivationen osvosv.

Jag har svarat på frågan många gånger förut men gör det igen, fast i lite sammanfattning. 
Hur jag började var att promenara mycket. eftersom jag inte riktigt visste vad jag skulle göra, jag vågade inte heller ge mig ut och springa lixom, hur fort jag ska jag springa? hur länge? vart ? tänkt om nån i skolan ser mig ? så gick promenad efter promenad efter promenad. började äta mindra portioner och minska på godsakerna, speciellt på vardagarna. 

hörrni TRO MIG, jag är en RIKTIGT godisråtta och när jag säger att jag äter, då äter jag MYCKET. haha. jag älskar mat, så är det bara! haha. 

och sedan köpte jag springskor, provade på att springa den där rundan jag brukade promenera, tyckte det var det pinsammaste jag någonsin hade gjort och jobbigt var det också! Min familj köpte en CROSSTRAINER då som stog i garaget så började träna på den istället varje dag. har för mig att jag körde ca 5km varje dag. sen ökade jag till 7 och en gång provade jag på 1 mil. då vela jag inte göra något annat än att köra en mil, lixom 1 mil var ju skitmycket för mig då ?! ökade konditionen lite, men inte bara det. jag fick en annan syn på VAD jag klarar och hur MYCKET jag EGENTLIGEN kan! har man bara VILJAN, så kan man. uthållighet, ett starkt psyke, rätt inställning. DU KAN, jag lovar. och du kan MER än vad du tror. chocka dig själv! 

och HUR jag HITTAR motivationen.. ja.. den finns ju inte direkt att köpa på ICA precis.. tyvärr.. men är viljan stark så går det ändå. jag tittar mycket på bilder, Victoria Secret, andra människor som tränar motiverar mig, tränar hon vill ju inte jag bara sitta hemma och trycka en godispåse lixom.. -
Tänk inte så mycket. GÖR det bara. det blir såå mycket jobbigare om du sitter innan och tänket ''ååh va jobbigt det här kommer bli'' eller ''åh va kallt det är'' ... Tänk, 'ÅH va SKÖNT det kommer att bli när det är ÖVER'', för egentligen, hur många av er har ÅNGRAT ett träningspass ???? jag kan garantera att ni alla har istället ångra att ni INTE gjorde det där träningspasset ni egentligen hade tänkt.. eller har jag fel ? 

vad jag äter idag är normal mat FAST jag undviker kolhydrater så mycket jag kan. Det enda kolyhydrater jag äter är ifrån havregrynsgröt och frukt och grönsaker, bra kolhydrater. alltså äter inte vitt bröd, pasta osv. MEN ibland så slinker det självklart ner en massa sånt också, är en riktig sucker för bröd !!! 


Tumblr_lj3b0qdke51qhfgz4o1_1280_large



Tumblr_ltayq0ymay1qzur6ho1_500_large

Tumblr_lo16cgks4l1qmohofo1_500_large

Kommentarer
Postat av: emmaaa

DU ÄR GRYYYYM JULIA!!!

Saknar dig :( puss <3

2011-11-16 @ 20:39:16
URL: http://emmaaeeriksson.blogg.se/
Postat av: anonym

måste man sluta äta typ potatis/pasta och allt sånt om man vill gå ner i vikt? Äter typ aldrig bröd, flingor och sånt utan äter alltid havregryns gröt och ägg till frukost. Men just potatis och pasta känns svårt att utesluta helt eftersom vi ofta äter det i min familj och jag är rätt säker på att mina föräldrar inte vill sluta äta det. Hur gjorde du? Lagade du din egna mat eller slutade din familj oxå att äta potatis/pasta?

2011-11-17 @ 17:40:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0