fråga ger svar

'' måste man sluta äta typ potatis/pasta och allt sånt om man vill gå ner i vikt? Äter typ aldrig bröd, flingor och sånt utan äter alltid havregryns gröt och ägg till frukost. Men just potatis och pasta känns svårt att utesluta helt eftersom vi ofta äter det i min familj och jag är rätt säker på att mina föräldrar inte vill sluta äta det. Hur gjorde du? Lagade du din egna mat eller slutade din familj oxå att äta potatis/pasta? ''

- nejnejnej självklart inte! man kan gå ner i vikt ändå. men oftast är det kolhydraterna som är boven i det hela.

Nejnej, min familj äter heeeeeelt vanlig mat, det är bara JAG som INTE äter pastan mamma gör. egentligen hatar mamma att jag inte äter det, hon blir jättearg och försöker få mig att ta pasta/potatais/ris ändå men jag vägrar. mamma är som hon är. hon tycker att jag tränar aaaalldeles för mycket och suckar varenda gång när jag ska ut och gå innan frukost. ibland måste jag smyga ut så hon inte märker att jag ska träna.. hon och jag är inte på samma nivå och hon har ingen förståelse alls för det jag gör inom träning osv. hon har hotat om att ringa anorexi-nånting blabla och söka hjälp, och säger att jag hets-tränar, och blivit träningsnarkoman. men neeeeeeej jag älskar bara att träna :D förstår inte varför alla ska överdriva hela tiden och att man måste bli nån slags ''narkoman'' ??? 

så min familj gör vanlig mat. om vi säger t.ex. köttbullar och mos ? då äter jag köttbullar och massa sallad till istället. eller om jag kokar morötter åt mig själv. eller spaggetti och köttfärssås. då är det skitgott att riva morötter och blanda det med köttfärsen och ha sallad. jag äter keso till varenda måltid också, jag låtsas som att det är ris ibland, haha =) 

. min familj gör aboslut inte som jag. Det är bara jag =) förutom att min pappa körde GI förut me äter aäldrig hos han eftersom jag aldrig bor där typ.. :)



Helen Before and After

Mike Before and After



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0