aldrig nöjd. ett förvirrande inlägg

man har ett mål i livet och tillslut når man det där målet, men är fortfarande inte nöjd. har ni vart med om det ?  man hamnar i en fälla. man blir blind och tänker att man lika gärna kan fortsätta, sätter upp ett nytt mål. kämpar sig vidare och når tillslut det målet också. jag hade ett mål en gång, för 2 år sen. mitt mål var att gå ner 7kg, det var ett viktigt mål för mig, nästan en dröm, töntig dröm jag vet, men det var det jag vela. vela visa att jag också kan, känna att man lever, bli accepterad, visa för vilka ? jag vet inte. alla i omgivningen som i alla fall inte bryr sig hur många kilon man har på kroppen eller inte. kämpade på, sagta men säkert gick det neråt. hann aldrig att se att jag förlorat dom där 7kg, det gick ifrån -3kg till -9kg. hann aldrig fira dom där 7kilona. blev ju superglad såklart. tänkte ''äh nu är jag ju på g varför inte fortsätta?'' . och fortsatte gjorde jag. ibörjan gick det segt, väldigt segt. och det gör det också, men när det väl har börjat, då går det snabbt, i mitt fall i alla fall. -9kg blev plötsligt till -20kg. vad hände där i mellan ?! det vet jag inte. jag hann inte med. från att ha XL / L på kläderna till S. jag provar fortfarande stora storlekar, men måste sedan ändå byta till mindre. jag förstår inte själv. jag ser inte själv. 

sen slutet av sommaren tills nu har jag gått upp ca 4kg ungefär. ångest. varför ? jag hatar ångest. egentligen har jag ingenting att ha ångest över, mitt mål från början var ju ''bara'' att gå ner 7kg, så jag har ju fortfarande gått ner dubbelt så mycket som jag egentligen vela från första början. men ändå så finns den där. ångesten. jag hatar ångest. varför ska man få ångest för att äta gott ? tänk på barnen i afrika tex. det är ju hemskt. vi sitter här och har det bra och får mat på bordet varje dag och får ångest över lite godis eller vad det nu än kan vara, barnen i afrika skulle väl typ döda för lite godis, om dom ens vet vad det är ? jag vet inte. vad vill jag med det här inlägget ? vet inte. just nu är det mycket ''vet inte'' i mitt liv. jag vet ingenting längre. jag bara är. jag är rädd, livrädd. rädd för mig själv. när vågen visar mer än vad den gjorde för en dag sen. när det bara går åt ett håll, uppåt. jag är livrädd. rädd för att gå upp dom där 20 kilona jag kämpat för. jag vet vad som krävs, jag vet hur min kropp fungerar och hur jag på bästa sätt går ner i vikt. men jag gör det inte. istället går jag runt och är rädd och äter, onyttigt. jag tränar, det gör jag, varje dag, helst flera gånger om dagen. jag läser tränings bloggar, tidningar, googlar, mina vänner tränar. det enda som snurrar i mitt huvud och liv är träning tränings träning, vad ska jag äta ? vad ska jag inte äta ? hur många kalorier innehåller den här då ? är det här nyttigt ? måste röra på mig, inte sitta vid datorn!! jag är aldrig nöjd. när jag hade gått ner som mest, när jag vägde som minst. då vela jag ändå gå ner mer. man blir aldrig nöjd nångång. eller jag blir aldrig nöjd. 

det här är nog det konstigaste inlägg jag någonsin har skrivit. jag är ingen bra skrivare. har svårt att få ut det jag tänker och formulerar konstigt. vet inte vad jag vill ha sagt, ingenting egentligen. bara få ut lite känslor. har så mycket mer, men tänker inte skriva ut det, det är för svårt för mig att formulera. knas knas. 












Kommentarer
Postat av: anonym

åh, tänk inte på siffrorna för vet du (ja du vet det säkert) muskler väger mer än fett. När man ökar i muskelmassan så ökar man såklart oxå i vikt. Jag följer din blogg och om jag förstår rätt så gymmar du mycket oftare nu än förut? Och då är det klart att dina muskler kanske blivit starkare och liiite större och därför ökar oxå din vikt.

Jag har egentligen ingen aning om de där 4 kilona är muskler eller fett, men jag vill bara att du ska tänka på det jag just skrivit. Att muskler väger oxå, och blir man starkare så ökar man oxå oftast i vikt. Du är skitduktig och det känns så himla tråkigt att höra om din ångest. Hoppas den försvinner..:)

2011-11-05 @ 17:17:38
Postat av: ida

Kan du inte skriva ett inlägg hur du började din viktnedgång, dvs träning, kost osv.. skulle vara väldigt roligt & bra!

2011-11-06 @ 01:11:15
Postat av: Linnéa

Du är så duktig som har gått ner kilon, skulle vara jätte stolt över mig själv! Men det gör ingenting om du äter lite godis Julia, du måste leva livet! Du kan träna även fast du äter godis. ta hand om din kropp och dig själv! <3

2011-11-06 @ 14:16:08
URL: http://llinneaeriksson.blogg.se/
Postat av: Angelica Andersson

Du är så sjukt duktig Julia! Skit i alla siffror och vad allt innehåller!

tänkt du lever bara en gång så njut av livet istället, SÅ var nöjd för den du är och för de du gör! För du är en rikig klippa med både kost och träning men låt de inte gå för långt bara!!! men fortsätt att träna och bygga muskler och bara för att vågen visar lite högre siffror än förr så beror de på muskelmassan kom ihåg och var nöjd med de :) Jag är iaf sjukt imponerad av din vilja :D



Kram angelica

2011-11-07 @ 22:24:34
URL: http://angeliiica.devote.se
Postat av: isabelle

♥♥

2011-11-08 @ 22:13:08
URL: http://iisabellee.blogg.se/
Postat av: jennhy

Jag är SÅ himla imponerad av dig, hur du orkat, hur du hållt fast vid ditt mål och hur du stått ut och verkligen kämpat var eviga dag. Jag blir helt mållös, för själv skulle jag aldrig ha all den kraften och envisheten om att lyckas med något men det har du och du har lyckats Julia. Du ska vara så sjukligt jävla stolt över dig själv för det skulle jag och så många andra vara om vi var dig. Sådant starkt psyke som du måste ha. Du kanske inte känner så, men hur har du annars lyckats tagit dig hit utan det.



Du behöver inte sträva efter något längre för du har redan kommit dit, du har redan lyckats. Du har VUNNIT. Och jag känner igen mig med det här att man vill gå ner mer när man väl kommit så långt, men det har nog mer och göra med rädslan man har för att gå upp igen, för att hamna på samma ställe. Men det tror jag absolut inte att du kommer att göra så som du kämpat och så klok och "vaken" som du är. Du är lixom ett steg före nu, du sprang förbi det dumma.



Jag säger som Linnea, lev livet och ät vad du vill. Du förtjänar det och inte är det något du dör utav heller, men fortsätt med träningen för den behöver alla kroppar för att överleva.



Vi alla har tummen upp för dig, du är så himla grym Julia, glöm fan inte det! :D

2011-11-14 @ 00:52:38
URL: http://jennhyolsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0