hälso tips

För att gå ner i vikt så är det som sagt kalorier in- kalorier ut. och det kan vara svårt att veta hur mycket kalorier just DU behöver, och hur mycket kalorier du gör av med om du ligger i sängen hela dagen (ja man bränner kalorier även när man sitter still)

Så här är en uträkning där jag skrivit in min ålder,vikt och längd och hur mycket jag rör mig, där fick jag svaret hur mycket jag BEHÖVER om dagen för att ligga på samma vikt. om jag då vill gå ner i vikt så kan jag minska med ca 500kcal per dag, man ska inte minska för mycket utan gör rimliga val. Och lika så om man vill gå Upp i vikt kan man ÖKA med 200-500 kcal. 



Detta test kan du göra på : http://www.proteinbutiken.se/se/shopwindow.php?id=4224&shopwindow=1838497

Och här har vi en uträkning där jag skrev i samma sak som ovan. Där fick jag svaret på hur mycket jag gör av med om jag skulle ligga i sängen hela dagen. så man KAN gå ner i vikt bara att ligga still. Då är det bara att äta mindre än vad du behöver. 


Detta test kan du göra på: http://www.fitness4her.com/bmr-calculator/


Och kom ihåg att dom här resultaten är på ett UNGEFÄR. dom är inte exakta !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0